Κακοι βαθμοι: Πως μπορειτε να τους βελτιωσετε;

kakoi-bathmoi

Κάθε χρόνο μετά τον Ιανουάριο, οι μαθητές μετρούν αντίστροφα μέχρι να πάρουν τα αποτελέσματα του πρώτου σχολικού τετραμήνου. Την κρίσιμη εκείνη μέρα του ελέγχου, βλέπουν τα αποτελέσματα του διαβάσματος τους, και έρχονται αντιμέτωποι με τα δυνατά αλλά και τα αδύναμα σημεία τους.

Αρκετοί μαθητές βλέπουν ότι εργάστηκαν σωστά, τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Δυστυχώς όμως η πλειοψηφία ανακαλύπτει ότι το διάβασμα τους δεν ήταν αυτό  που χρειαζόταν. Αν το παιδί σας ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε ώστε να το βοηθήσετε να βελτιώσει τους βαθμούς του στο δεύτερο τετράμηνο.

Καταρχάς, πρέπει να εξετάσετε τις συνθήκες υπό τις οποίες διαβάζει στο σπίτι. Τι σημαίνει αυτό;

Η απλοϊκή «λύση» πολλών γονέων στους χαμηλούς βαθμούς των παιδιών τους, είναι να ωθήσουν τα παιδιά τους να διαβάσουν περισσότερη ώρα. Στις πιο πολλές περιπτώσεις όμως η απάντηση στο πρόβλημα δεν είναι απλά περισσότερο διάβασμα, αλλά καλύτερο διάβασμα.

Πώς μπορεί λοιπόν το παιδί σας να διαβάσει καλύτερα ώστε να βελτιώσει τους βαθμούς του στο δεύτερο τετράμηνο;

Πρώτα απ’ όλα, δεν γίνεται ένας μαθητής να διαβάζει αποτελεσματικά αν εργάζεται αγκαλιά με το κινητό, με θορυβώδεις ειδοποιήσεις κάθε 30 δευτερόλεπτα. Την ώρα του διαβάσματος, κάθε ηλεκτρονική συσκευή που δεν είναι απαραίτητη για το διάβασμα πρέπει να είναι απενεργοποιημένη ή αθόρυβη και εκτός του δωματίου. Στην ίδια κατηγορία ανήκει η τηλεόραση, τα video games, η μουσική αλλά και ο γενικότερος θόρυβος που μπορεί να υπάρχει στο σπίτι.

Καλύτερο διάβασμα σημαίνει επίσης να ασχολείται ο μαθητής στοχευμένα με τα σημεία της ύλης που τον δυσκολεύουν, ώστε να βελτιώνεται.

Στην περίπτωση της μελέτης της θεωρίας της Φυσικής και των Μαθηματικών, αυτό σημαίνει να προσπαθεί να αποστηθίσει αυτό που μελέτησε όσο πιο νωρίς γίνεται, αντί να το διαβάζει ξανά και ξανά μέσα από το βιβλίο σπαταλώντας χωρίς λόγο το χρόνο του. Αφού προσπαθήσει να το πει «απ’ έξω» και εφόσον εντοπίσει εκείνα τα σημεία που δεν θυμάται, τότε μπορεί να το ξαναδιαβάσει ώστε να ασχοληθεί απευθείας με αυτά.

Στην κατηγορία των ασκήσεων, για να διαβάζει το παιδί σας καλύτερα πρέπει να εντοπίζει τις ασκήσεις στις οποίες στέκεται περισσότερο ο καθηγητής του και να εξασκείται με βάση αυτές. Επαναλήψεις παρόμοιες με τα φυλλάδια που ο καθηγητής μοιράζει στην τάξη βοηθούν ιδιαίτερα στο να εξασκείται ο μαθητής με ασκήσεις που θα του φανούν χρήσιμες στο τέλος. Εδώ μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα ένας προσωπικός καθηγητής κατ’ οίκον, σε περίπτωση που δεν είχατε κατά το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους.

Χρειάζεστε βοήθεια; Επικοινωνήστε μαζί μου.

kalytero-diabasma

Εκτός όμως από το διάβασμα, εξίσου σημαντικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο περνά ο μαθητής τον χρόνο του όταν δεν διαβάζει. Αφιερώνει τις ελεύθερες ώρες του αποκλειστικά μπροστά από μία οθόνη, ή επενδύει και σε «offline» χόμπι και ασχολίες;

Όπως αναλύει πολύ εύστοχα η ψυχολόγος Jean Twenge του πανεπιστημίου San Diego State University στο βιβλίο της «iGen», η γενιά μαθητών που μεγαλώνει με smartphones ως μέρος της ζωής τους διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από τις προηγούμενες. Ενώ η άνεση τους με τις νέες τεχνολογίες είναι ιδιαίτερα υψηλή, ταυτόχρονα αντιμετωπίζει μία σειρά από πρωτόγνωρες ψυχολογικές δυσκολίες.

Θα συζητήσουμε αυτά τα ευρήματα περισσότερο σε άλλο άρθρο, αλλά μία καλή αρχική ιδέα είναι να θέσετε από κοινού ένα ημερήσιο όριο στις ώρες που θα περνά το παιδί σας μπροστά από οθόνες, όπως για παράδειγμα δύο ώρες την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει αρκετός χρόνος στον υπολογιστή ή το κινητό ώστε να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες εκπαίδευσης ως εργαλεία μάθησης και επιπλέον να διατηρεί την απαραίτητη επαφή με φίλους/φίλες, αλλά όχι τόσος ώστε να αφιερώνει όλη του την ημέρα στα εθιστικά social media.

Υπάρχουν πολλές εφαρμογές που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να παρακολουθείτε τις ώρες οθόνης του παιδιού σας, αλλά το πιο σωστό είναι να το συζητήσετε μαζί του και να θέσετε έναν στόχο από κοινού.

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ

Ακολουθήστε τα παραπάνω βήματα, ώστε να βελτιώσετε τους βαθμούς του παιδιού σας στο δεύτερο τετράμηνο. Εξετάστε τον τρόπο με τον οποίο διαβάζει στο σπίτι, αλλά και πού αφιερώνει τον υπόλοιπο χρόνο του. Περιορίστε τις ώρες που ξοδεύει άσκοπα το παιδί σας μπροστά από μία οθόνη και συζητήστε μαζί του ώστε να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές.

ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ

Οι κακοί βαθμοί του πρώτου τετραμήνου δεν καταδικάζουν ολόκληρη τη χρονιά σου. Δείχνουν όμως ότι πρέπει να κάνεις αλλαγές στον τρόπο που διαβάζεις, και στο πού αφιερώνεις τον ελεύθερο χρόνο σου.

Χρειάζεστε καθηγητή; Επικοινωνήστε μαζί μου.