7 Φράσεις που σαμποτάρουν το διάβασμά του

Τι σκέφτεται το παιδί σας όταν τα βρίσκει σκούρα; Ποιες δικαιολογίες χρησιμοποιεί όταν παίρνει χαμηλούς βαθμούς;

Κάθε φράση, ακόμα και κάθε λέξη που λέει, στέλνει μηνύματα προς τους γύρω του, αλλά κυρίως προς τον ίδιο του τον εαυτό. Τι μηνύματα στέλνουν τα λόγια του παιδιού σας λοιπόν;

Οι περισσότεροι μαθητές που ακούω να μιλάνε για τη Φυσική ή τα Μαθηματικά, στην πραγματικότητα λένε: “Είμαι καλός / κακός, και αυτό φαίνεται από τους βαθμούς μου”. Θα μπορούσαν όμως να λένε κάτι τελείως διαφορετικό: “Θέλω χρόνο για να γίνω καλύτερος, και οι επιτυχίες / αποτυχίες μου με βοηθούν.”

Μην υποτιμάτε λοιπόν αυτά που λέει το παιδί σας, γιατί επηρεάζουν τον τρόπο σκέψης του, το πόσο πετυχημένα διαβάζει, και τα αποτελέσματα που φέρνει.

Για να σας βοηθήσω να έχει το παιδί σας τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα όταν διαβάζει Φυσική και Μαθηματικά, και να αποφύγει τα πιο συχνά λάθη, μάζεψα επτά από τις πιο επικίνδυνες φράσεις που έχω ακούσει από μαθητές μου.

Ποιες χρησιμοποιεί;

1) Αντί για: Είμαι / Δεν είμαι “καλός”.

Να λέει: Διαβάζω / δε διαβάζω σωστά.

2) Αντί για: Είναι δύσκολη αυτή η άσκηση, λογικό να μην μπορώ να τη λύσω.

Να λέει: Είναι δύσκολη αυτή η άσκηση, ίσως να μην μπορώ να τη λύσω ακόμα.

3) Αντί για: Ήταν πανεύκολη αυτή η άσκηση. Δεν χρειάζεται να διαβάσω άλλο.

Να λέει: Ήταν πανεύκολη αυτή η άσκηση. Ας λύσω μια πιο δύσκολη για να γίνω ακόμα καλύτερος.

4) Αντί για: Τουλάχιστον προσπάθησα.

Να λέει: Δεν τα κατάφερα. Τι μου έλειπε; Τι πρέπει να διορθώσω;

5) Αντί για: Τα κατάφερα! Είμαι καλός σε αυτό το μάθημα.

Να λέει: Τα κατάφερα! Τι θα μπορούσα να είχα κάνει ακόμα καλύτερα;

6) Αντί για: Αυτό το μάθημα δεν μου ταιριάζει. Δεν πειράζει, είμαι καλύτερος σε άλλα.

Να λέει: Δε θα τα παρατήσω γιατί ξέρω ότι μπορώ να τα καταφέρω.

7) Αντί για: Δεν χρειάζεται να αγχώνομαι για το διαγώνισμα, είμαι καλός σε αυτό το μάθημα.

Να λέει: Δεν χρειάζεται να αγχώνομαι για το διαγώνισμα, έχω διαβάσει σωστά και ξέρω καλά την ύλη.

 

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ

Κανένας γονιός δε θέλει να υπονομεύει το παιδί του με αυτά που λέει. Οι περισσότεροι όμως έχουν δύσκολες, κουραστικές ζωές, και αυτό τους κάνει συχνά ανυπόμονους. Δεν ελέγχουν πάντα τη διάθεσή τους, και συχνά σκέφτονται και μιλούν αρνητικά.

Γι’ αυτό πρέπει να μάθετε και εσύ να χρησιμοποιείτε τις “σωστές” φράσεις σχεδόν αυτόματα. Οι παραπάνω επτά θα μπορούσαν να αφορούν τον τρόπο που μιλάτε στο παιδί σας για το διάβασμά του, αλλά και για τους άλλους μαθητές. Κάντε και εσείς την ίδια άσκηση, και προσπαθήστε να αλλάξετε τις φράσεις που χρησιμοποιείτε.

 

ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ

Αρχικά, αντέγραψε όλες αυτές τις φράσεις σε ένα κομμάτι χαρτί. Για μια εβδομάδα, έχε αυτό το χαρτί στην τσέπη σου μαζί με ένα μολύβι, και κάθε φορά που πιάνεις τον εαυτό σου να λέει κάποια από αυτές, βάζε ένα “-” δίπλα της.

Μην προσπαθήσεις να αλλάξεις τον τρόπο που μιλάς κατευθείαν! Ο αρχικός σου στόχος είναι απλά να μάθεις να τις εντοπίζεις.

Στη συνέχεια, προσπάθησε να χρησιμοποιείς τις σωστές φράσεις που σου έδειξα αντί για τις λανθασμένες. Βάζε τώρα ένα “+” κάθε φορά που τα καταφέρνεις.

Σύντομα αυτές θα σου έρχονται αυτόματα, και ο τρόπος σκέψης σου θα αρχίσει να αλλάζει προς το καλύτερο!

 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Ένα απο τα καλύτερα βιβλία σε αυτό το θέμα είναι το Mindset της Carol S. Dweck

Previous
Previous

80/20: Η Αρχή για να διαβάζει πιο γρήγορα

Next
Next

Πώς να σκέφτεται σαν αριστούχος