Οδηγός διαγωνίσματος: 6 απαραίτητα βήματα
Πώς προετοιμάζεται το παιδί σας όταν έχει διαγώνισμα;
Ακολουθεί κάποιο σύστημα, ή αυτοσχεδιάζει;
Οι περισσότεροι μαθητές δεν έχουν μάθει να οργανώνονται σωστά για τα τεστ και τα διαγωνίσματα του σχολείου. Αντίθετα, όταν κάνουν επανάληψη, απλά εφαρμόζουν την πιο εύκολη λύση.
Ξεφυλλίζουν δηλαδή την ύλη χωρίς ιδιαίτερο σκοπό και συγκρατούν μόνο τους τύπους που θα χρησιμοποιήσουν. Διαβάζουν (ενώ θα έπρεπε να λύνουν) τις ασκήσεις του βιβλίου χωρίς συγκεκριμένη στρατηγική και, επειδή νιώθουν σίγουροι ότι τα έχουν καταλάβει, αφιερώνουν χρόνο μόνο στα λίγα προβλήματα που μπορεί να τους φάνηκαν δύσκολα.
Όπως καταλαβαίνετε, αυτή η τακτική είναι επιφανειακή και δεν αρκεί σε καμία περίπτωση για απαιτητικά μαθήματα όπως η Φυσική και τα Μαθηματικά. Για να είστε λοιπόν σίγουροι ότι το παιδί σας έχει προετοιμαστεί σωστά, αυτά είναι τα 6 βήματα που πρέπει να έχει καλύψει πριν από κάθε διαγώνισμα.
Έχει κατανοήσει την βασική θεωρία των ενοτήτων που είναι μέσα στην ύλη του διαγωνίσματος; Δεν φτάνει να έχει απλά παπαγαλίσει μερικούς ορισμούς και τύπους, αφού οι ερωτήσεις και ασκήσεις που θα χρειαστεί να απαντήσει απαιτούν σκέψη.
Κατά την επανάληψη συνεργάστηκε και με κάποιον άλλο; Σε πρώτη φάση μπορεί να ήσασταν εσείς, ο καθηγητής ή κάποιος συμμαθητής του. Το σημαντικό είναι να έχει συζητήσει ανοικτά την θεωρία και τις ιδέες της ενότητας ώστε να έχει σιγουρέψει τις γνώσεις του και να έχει εντοπίσει απορίες.
Ξέρει τέλεια όλες τις ασκήσεις που είχε για το σπίτι τις προηγούμενες εβδομάδες; Συνήθως δείχνουν τις προτιμήσεις του καθηγητή, και χρησιμεύουν σαν οδηγό για αυτά που θα “πέσουν”.
Όταν εντόπισε αμφιβολίες ή απορίες, ρώτησε τον καθηγητή του; Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να ξέρει τις αδυναμίες του αν δεν προσπαθεί να τις καλύψει.
Αν δουλεύει και με βοήθημα, πρέπει να έχει κάνει δύο πράγματα: Να έχει βρει όλες τις ασκήσεις και ερωτήσεις που αντιστοιχούν στην ύλη του διαγωνίσματος, και στη συνέχεια να έχει σιγουρευτεί ότι μπορεί να τις απαντήσει όλες.
Κοιμήθηκε καλά το προηγούμενο βράδυ; Είναι απαραίτητο να καλύπτονται οι ανάγκες του οργανισμού του. Αν ο εγκέφαλος δεν είναι ξεκούραστος, θα είναι σαν να μην έκανε κανένα από τα παραπάνω βήματα.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ
Τα διαγωνίσματα μπορούν να ενισχύσουν την μάθηση. Κατά την προετοιμασία τους, οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με αυτά που τους δυσκολεύουν, και ξεκαθαρίζουν τις γνώσεις τους. Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να μελετούν με αποτελεσματικό τρόπο.
Συζητήστε λοιπόν τα παραπάνω βήματα με το παιδί σας. Είστε σίγουροι ότι έχουν καλυφθεί και τα έξι; Αν όχι, μην εκπλαγείτε αν οι βαθμοί του δεν είναι ικανοποιητικοί.
Προσπαθήστε να βελτιώσετε τον τρόπο με τον οποίο κάνει επαναλήψεις, και σύντομα θα προετοιμάζεται πολύ καλύτερα για τα διαγωνίσματα.
ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ
Φτιάξε μια λίστα με τα παραπάνω βήματα. Σκέψου το τελευταίο διαγώνισμα Φυσικής ή Μαθηματικών που έγραψες, και γράψε ένα Ναι ή Όχι δίπλα από κάθε βήμα.
Πόσα “Όχι” μάζεψες; Βάλε σαν στόχο να τα διορθώσεις, και σύντομα θα δεις μεγάλη βελτίωση στα αποτελέσματά σου.